Haber

Mahmut Özer: “1 Milyon 152 Bin Çırak Ve Kalfalı Bir Eğitim Sistemimiz Var, Siz Çocuk İşçiliğiyle Sevdaya Devam Edin”

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “KOBİ’lerin insan kaynağı ihtiyacını karşılamak için büyük bir dönüşüm başlattık. Bugün 1 milyon 152 bin çırak ve kalfalı bir eğitim sistemimiz var. Çocukla oyalamayı bırakın. emek ve diğer şeyler.”

TBMM Genel Heyeti’nde bugün Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının Merkezi Bütçe Kanun Teklifleri ile 2021 Kesin Hesap Kanun Teklifleri görüşülüyor. Kümeler adına konuşmaların tamamlanmasının ardından yürütmenin adını alan Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer kısaca şunları söyledi:

“TÜRKİYE OKUDUĞUNU ANLAMAK, MATEMATİK VE BİLİMSEL OKURYAZARLIK ALANINDA İLK ÜLKE OLDU”

“Son 20 yılda yapılan eğitim yatırımı ile tüm eğitim kademelerinde kız çocuklarının okullaşma sorunu tamamen çözülmüştür. Eğitim sistemimizde yer alan toplam öğretmen ve öğrenci sayısı bugün birçok ülkenin toplam nüfusundan fazladır. Bu ölçekte büyük bir dönüşüm sadece bütçeden en büyük payın ayrılmasını değil, aynı zamanda önemli bir kararlılığı da gerektiriyor Türkiye, okuduğunu anlama, matematik ve fen okuryazarlığı puanlarını en çok artıran ilk ülke oldu.

“BURAYA İYİ NİYET VERİYORUM”

2022 yılında kapasitesini artırarak ücretsiz yemek uygulamasını sürdürdük. Taşımalı eğitimde bulunan ve yurtlarda kalan öğrencilerimizin kullandığı bu imkandan 2022 yılı başında 1,5 milyon öğrenci yararlandı ve okul öncesi eğitimde öğrencilerimize öncelik vererek bu sayıyı 1,8 milyona çıkardık. 2023 yılı sonuna kadar tüm okul öncesi öğrencilerimizin bu imkandan faydalanmasını sağlayacağımız için bu sayıyı yaklaşık 4 milyona çıkaracağımızın haberini vermek isterim.

“EN İYİ ÖĞRENME, ‘YAPARAK ÖĞRENME’Yİ DENEMEKTİR. YAPARAK ÖĞRENME, YAPARAK ÖĞRENME”

28 Şubat süreciyle meslek liselerinden atılan öğrenci profili akademik olarak başarılı öğrencileri tekrar meslek liselerine kazandırdık. Meslek liseleri üretmeye başladı. En iyi öğrenmeye ‘yaparak öğrenme’ denir. Yaparak öğrenmek, yaparak öğrenmek. Yaparak öğrenmeyi ön planda tutarak yeni bir yaklaşım geliştirdik. Meslek liselerinin üretim kapasitesi olmasaydı Covid-19’da maske ve solunum cihazı bulmak bu kadar kolay olmayacaktı. Kimsenin gitmek istemediği meslek liselerinde İstanbul Fen Lisesi’ne gidecek öğrenciden daha çok Ankara Fen Lisesi’ne giden öğrenci olduğunu öğreniyoruz.

“MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ BU ÜLKEDEKİ GENÇ İŞSİZLİKLERİNİN AŞILMASI İÇİN ÖNEMLİ BİR ARAÇ OLARAK HİZMET ETMEKTEDİR”

Küçük ve orta ölçekli işletmelerin insan kaynağı ihtiyacını karşılamak için büyük bir dönüşüm başlattık. Bugün Meclis’e giderken numaraya baktım. Bugün 1 milyon 152 bin çırak ve kalfalı bir eğitim sistemimiz var. Bu neden değerli biliyor musunuz, çocuk personel ve diğer şeylerle meşgul oluyorsunuz. Mesleki Eğitim Merkezi hakkında çok spekülasyon yapıyorsunuz. 1 milyon 152 bin çırak ve kalfanın yüzde 81’i 18 yaş üstü. Mesleki Eğitim Merkezi misyonu bu ülkede genç işsizliği ortadan kaldıracak en değerli araç olarak görüyor.

Öğretmenlerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerini önemsiyoruz. Nasıl hissederseniz hissedin, Öğretmenlik Mesleği Yasası’nın yankı odalarında yaşamaya devam ediyorsunuz. Tüm müdahalelere, siyasilerin boykot çağrılarına, sendikaların görevden alınmasına rağmen öğretmenlerin yüzde 99’u sınava girdi. Öğretmen sana bir kez daha ders verdi.”

KAYA: BAŞKAN SINAV SONUÇLARINI SARAYDAN DUYURDU

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in sunumunun ardından bakanın alay ettiği gerekçesiyle söz alan CHP Ankara Milletvekili Yıldırım Kaya, şunları söyledi:

“Sayın Bakan, siz gerçekten komisyonda bulunmadığınız için, Mecliste Öğretmenlik Mesleği Kanunu taslağı görüşülürken zahmet edip gelmemişsiniz, belli ki orada sendikaların ne dediğini size söylememişler. Mecliste Meslek Kanunu görüşülürken, Eğitim Bir-Sen temsilcisi, Türk Eğitim-Sen temsilcisi, Eğitim-İş temsilcisi, Eğitim-Sen temsilcisi, Anadolu Eğitim-Sen temsilcisi ‘Böyle bir meslek yasasını kabul etmiyoruz’ dedi. Daha sonra böyle bir sınavı kabul etmediklerini söylediler, 12 Aralık’ta sınav sonuçlarını açıklayacağınızı duyurdunuz, 21 Kasım’da okullara yazı gönderdiniz, ‘İtiraz eden arkadaşlarımızın itiraz dilekçelerini alın’ dediniz. sınav kitapçıklarını işaretleyemedim.’ Cumhurbaşkanı saraydan çıktı sınav sonuçlarını açıkladı.Bu sınav sonuçlarını kimler okudu Yanlış yazan hoca 16 Aralık’a kadar itiraz edebilir.Peki 23 Kasım’da açıkladığınız sonuçlar doğru mu?”

SUNAT: BURADA POLEMİ YAPARAK SORULARIMIZA CEVAP BİLE VERMİYORSUNUZ

İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Milletvekili Şenol Sunat da alay nedeniyle söz aldı. Sunat dedi ki:

“Bakan siyaseti yerinde öğrenmiş. Mesleki ve teknik liselerde çok keyifli bir eğitim olabiliyor ama o kadar zor ki meslek liselerinin okulları belli oranda ürettirip fatura kestiğinin farkında olmadığını söylüyor. İsimler.Hiçbir sorumuzu doğru cevaplamadınız.Hiçbir sorumuzu doğru cevaplamadınız.Her zamanki gibi tüm öğretmenlere soruldu.Öğretmenler girme sebebinin maaşlarına zam olduğunu söylediler.Sorularımıza bile cevap vermiyorsunuz. burada polemik yoluyla.

KARBIYIK: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BÜTÇESİ BAĞIŞ İLE GERİ DÖNMÜYOR

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Bursa Milletvekili Prof. Dr. Lale Karabıyık da söz aldı. Karabıyık, Bakan Özer’e şu yanıtı verdi:

“Daha bir dakika önce bakan ‘Fırsat eşitliğini sağladık’ dedi. Sizin döneminizde fırsat eşitsizliği 20 yıldır her gün bu ülkede bir kez daha yayıldı. Hiçbir şey değişmedi. Eğitimi nasıl geliştireceksiniz? kalite konseyi, ortaöğretimin başarısı bu kadar düşerken, ‘Yükseköğretimde öğrencilere çok iyi eğitim veriyoruz’ dediniz. Öğrenciler yurt dışına kaçmaya çalışıyor, bu ülkeye gitmek istiyorlar, “Bina yaptık, şunu yaptık, bunu yaptık” diyorsunuz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu